Geschiedenis

Postma & Cohen is opgericht in 2000. In 2012 is Postma & Cohen verkocht aan de huidige eigenaren en is er focus gekomen op automatisering, de kwaliteit van de dienstverlening en de professionaliteit van de organisatie. 

Wij verzorgen op betrouwbare wijze het (internationale) abonnementenbeheer van bedrijven en (overheids)instellingen in de zakelijke en non-profitmarkt. We opereren in een zeer competitieve en snel veranderende omgeving, waarbij het leveren en ontsluiten van digitale producten en diensten steeds belangrijker wordt. Het onderscheid in deze markt moet vooral gehaald worden in de kwaliteit van dienstverlening die we leveren.

Om diensten van een hoge kwaliteit te kunnen leveren werken wij met een managementsysteem dat voldoet aan de criteria van NEN ISO 9001:2015. Het managementsysteem bevordert de professionaliteit van de organisatie en stelt zeker dat wij consistent onze klanten een dienst verlenen die de contractuele behoefte invult. Daarbij verklaren wij uiteraard ook te zullen voldoen aan wettelijke en overige van toepassing zijnde eisen.

Onze mensen

We stellen ons team graag aan je voor.

WIETSE DUSSELDORP
ALGEMEEN DIRECTEUR

Esther van Boxmeer
BUSINESS PROCES MANAGER

Hanny de Bruin
RELATIEMANAGER

Tine Looise-Heij
SR. ASSISTENT RELATIEMANAGER

Elly de Groot
SR. ASSISTENT RELATIEMANAGER

Sonja de Groot
ASSISTENT RELATIEMANAGER

Gesina Dijkstra
ASSISTENT RELATIEMANAGER

COLINDA FLOHIL
SR. MEDEWERKER FACTURATIE

KARIN VAN ERKEL
MEDEWERKER FACTURATIE

JOANNE VREEKEN
MEDEWERKER FACTURATIE

Natasja Kroon
MEDEWERKER FACTURATIE

Missie

Postma en Cohen streeft ernaar haar klanten te ontzorgen op het gebied van abonnementen en boeken door overzicht te creëren en met dit inzicht kosten te besparen.

Visie

Het is onze ambitie dat klanten uit alle bedrijfstakken kiezen voor onze dienstverlening waarbij zowel klanten als leveranciers ons zien als betrouwbare partner en expert in ons vakgebied.

Om dit te bereiken volgt Postma & Cohen een strategie die gebaseerd is op de volgende pijlers:

  • Het aanbieden van het online beheersysteem Postma View voor onze klanten dat vooruitloopt op de markt;
  • Het continue investeren in techniek waardoor we kunnen blijven innoveren en meebewegen met de wensen van zowel de klant, als de leverancier als ook de eigen organisatie;
  • Het toevoegen van waarde door focus te hebben op operational excellence; waarbij ‘long life learning’ centraal staat;
  • Het doorbreken van de traditionele verstandhouding tussen de uitgever en de intermediair en focus te leggen op partnerschap om nog beter te kunnen voldoen aan de klantbehoefte;
  • Door bovenstaande pijlers op te nemen in onze DNA en periodiek te toetsen met de werkelijkheid zorgen wij ervoor dat wij de beste blijven in ons vakgebied.

Duurzaamheid

De Sustainable Development Goals (SDG’s) zijn 17 doelen om deze wereld beter en mooier te maken, waarbij gedacht kan worden aan thema’s als goede gezondheid en welzijn, gelijke kansen en de klimaatcrisis. Wij willen hier graag ons steentje aan bijdragen en hebben een aantal van deze doelen uitgewerkt in beleid en procedures. We monitoren onze inspanningen actief door middel van een logboek en een jaarlijkse rapportage.

In eerste instantie hebben wij de volgende SDG’ geadopteerd:
SDG 3 Goede gezondheid en welzijn
SDG 10 Ongelijkheid verminderen
SDG 12 Verantwoorde consumptie en productie
SDG 13 Klimaatactie

3_Goede gezondheid en welzijn

Goede gezondheid en welzijn

De gezondheid en het welzijn van onze medewerkers staat hierbij natuurlijk voorop, omdat we zonder onze medewerkers onze dienstverlening niet kunnen uitoefenen. Jaarlijks organiseren we een bewustwordingssessie rond thema’s als mentale gezondheid, gezonde voeding, zithouding en dergelijke. We trekken dit ook breder door onze medewerkers de mogelijkheid te bieden iets te betekenen voor hun omgeving. Daarom krijgt iedere medewerker de kans EHBO of BHV te gaan volgen en de kennis te onderhouden. Ook krijgt iedere medewerker 1 dag per jaar de mogelijkheid zich in te zetten voor activiteit met maatschappelijke impact. Daarnaast sponsoren we BeterBoek, een uitgave voor kinderen die opgenomen worden in het ziekenhuis.

10_Ongelijkheid verminderen

Ongelijkheid verminderen

In ons wervingsbeleid zijn enkel de functievereisten leidend. Iedereen is welkom ongeacht geslacht, ras, geloof of beperking. Deze gedachte proberen we door te trekken door bij de inkoop van materialen voor gebruik op kantoor leveranciers proberen te vinden die mensen in dienst hebben met afstand tot de arbeidsmarkt, die duurzaam werken of een fair trade keurmerk hebben. Daarnaast willen we in deze tijd waarin iedereen zichzelf mag zijn in onze externe communicatie hier uiting aan te geven door onze relaties aan te spreken met de voornaam of een neutrale term zoals ‘Beste relatie’.

12_Verantwoorde consumptie en productie

Verantwoorde consumptie en productie

Ons belangrijkste verbruiksartikel is verpakkingsmateriaal. Hierbij kiezen we voor papier of karton met FSC-keurmerk. Onze afvalstroom proberen we te verminderen door gebruik te maken van de mogelijkheid verpakkingsmateriaal te retourneren naar de hoofdleverancier van boeken. Afval voorkomen is niet altijd mogelijk. We passen afvalscheiding toe en laten afval alleen op afroep ophalen. Daarmee is er gelijk een brug naar de volgende SDG gelegd.

13_Klimaatactie

Klimaatactie

Onze medewerkers hebben de mogelijkheid om deels thuis te werken waarmee we de CO2 uitstoot beperken. Waar het voorkomen van CO2 uitstoot niet mogelijk is compenseren we deze via de aanschaf van cookstoves voor een project in India.
Op ons kantoor gaan we zuinig met energie om door te kiezen voor ledverlichting en bewegingssensoren in ruimtes die zich daar voor lenen.

Voor vragen over ons duurzaamheidsbeleid kan je terecht bij onze coördinator duurzaamheid Tine Looise-Heij (info@postma-cohen.nl).